skok do vsebin skok do navigacijskega menija

Kako izbrati pravo kolo?

Ste se znašli pred nakupom novega kolesa, ponudba na trgu pa je preširoka, zato se je na videz zabavna aktivnost sprevrgla v obremenitev? Brez skrbi, saj smo v tem kratkem vodiču za nakup pravega kolesa zbrali najpomembnejše nasvete, ki vas bodo hitro in učinkovito usmerili k najprimernejši izbiri.

Poznamo veliko različnih tipov koles in ljudi z najrazličnejšimi kolesarskimi potrebami. Nekateri radi izvajajo akrobatske trike, nekateri se navdušujejo nad hitrostjo in dirkanjem, nekateri pa radi sproščeno kolesarijo in obenem izvajajo meditacijo v čudoviti naravi. Pri izbiri pravega kolesa boste morali upoštevati lastne želje, zato se vprašajte, kje in kako pogosto nameravate voziti, kakšen tip kolesarjenja vam najbolj ustreza ter koliko ste pripravljeni odšteti za novo kolo.

1. korak: Po kakšnem terenu želite kolesariti?

Najprej se vprašajte, kje se nameravate voziti: po ulicah, kolesarskih poteh, neasfaltiranih cestah, gozdnih poteh oziroma kombinaciji le-teh? Vsako kolo je namreč zasnovano za določen slog kolesarjenja, zato je prvi korak pri izbiri pravega kolesa odločitev, katera vrsta vožnje oziroma teren vam najbolj ustreza.

Se želite vključiti v kolesarski klub in voziti po cesti? Morda iščete kolo, ki bi ga uporabljali kot prevoz? Bi radi raziskovali poti v vašem lokalnem gorskem parku? Potrebujete kolo za nedeljske izlete do lokalne kavarne? Ali pa samo iščete kolo za vožnjo z otroki? 

Za enostavno ločevanje med vrstami koles smo pripravili preprosto tabelo:

Vrsta terena

Vrsta kolesa

Urejene ceste in kolesarske poti

Cestno kolo, mestno kolo ali električno kolo

Neurejeni tereni, makadam in gozdne poti

Gorsko kolo ali treking kolo

Vožnja po vseh tipih terena (od asfalta do visokogorja)

Treking kolo

Seveda vsako kolo zmore vožnjo po kolesarski stezi, kar nekaj vrst koles vam bo služilo tudi na več različnih površinah, vsekakor pa boste morali omejili izbiro kolesa glede na to, po kateri vrsti terena boste kolesarili največ.

Cestno kolo

Cestna kolesa so primerna za tiste, katerim kolesarjenje predstavlja ključno aktivnost za ohranjanje kondicije, način prevoza ali pa udeležavanja na turnejah in dirkah. Njihova oblika postavi kolesarja v aerodinamičen položaj, saj je hitrost ključnega pomena. Gume so tanke, kolo pa je izredno lahko, saj je s tem omogočeno enostavno poganjanje v primerjavi z mestnim ali pa gorskim kolesom. Tu si lahko preberete 7 nasvetov za izbiro pravega cestnega kolesa.

Mestno kolo

Mestna kolesa so namenjena sproščenemu kolesarjenju po mestnih parkih, zato je njihova primarna lastnost udobje. Opremljena so z lahkim in vzdržljivim okvirjem ter največ šestimi prestavami, ki olajšajo vožnjo navkreber. Njihovo udobje vključuje tudi zaščito oblek z blatnikom, na njih pa lahko tudi prevažamo manjše stvari v sprednji košarici ali na zadnjem prtljažniku

Gorsko kolo

Gorsko kolo imenujemo tudi MTB (Mountain Bike), primarno pa je namenjeno vožnji po neurejenih naravnih terenih, kot so makadam, gozdovi in gorske steze. Tovrstna kolesa so povsem prilagojena težavnemu terenu, saj so sestavljena iz kompaktnih okvirjev, ki omogočajo izvrsten oprijem s podlago ter tudi poenostavljeno krmiljenje. Pnevmatike so široke ter globokega profila, kar omogoča visoke hitrosti in uravnoteženost. Gorska kolesa nudijo pestro izbiro prestav, kar je zelo uporabno pri stalnem spreminjanju naklona in strmine. Gorska kolesa veljajo za najbolj vzdržljivo vrsto koles. Če še kar niste prepričani, katero gorsko kolo je pravo za vas, si preberite še bolj natančen vodič ali vprašajte naše svetovalce. 

Treking kolo

Treking kolesa so znana tudi kot hibridna kolesa, saj so namenjena tako vožnji po urejenih površinah, kot je asfalt, kot tudi po naravnih nepredvidljivih terenih. Zelo primerna so za tiste, ki se navdušujejo nad večdnevnimi kolesarskimi izleti, saj nudijo izjemno udobje za večdnevno poganjanje. Njihova zasnova je namreč prilagojena dolgotrajnemu kolesarjenju, pri čemer je telo v pokočnem položaju, kar izničuje različne težave in bolečine v hrbtu. Pnevmatike so srednje debele in se prilagajajo tako ravnemu asfaltu kot tudi zahtevnim gozdnim potem. Kdaj se torej odločiti za nakup treking kolesa? Na kratko - če ste ljubiteljski kolesar, ki bo kolo uporabljal na različnih površinah. Daljši odgovor pa si preberite na povezavi.

Električno kolo

Električna kolesa (krajše e-kolesa) postajajo vse bolj priljubljena, saj s kompaktnimi baterijami in zmogljivim motorjem omogočajo veliko daljše vožnje z manj napora. Najbolj razširjena so mestna in cestna e-kolesa, vendar trg ponuja tudi e-MTB kolesa, s katerimi lahko še živahneje raziskujete divjino.  

Premislite, ali je tovrstno kolo za vas smiselno. Na splošno bo e-kolo z motorjem, ki poganja pedala, kadar ste vi utrujeni, močno razširilo vaš atletski potencial. Odlična izbira je tudi za tiste, ki potrebujejo dodatno pomoč pri poganjanju, predvsem navzgor, ali pa za starejše kolesarje, katerim klasično kolesarjenje predstavlja prevelik napor.

2. korak: Kaj morate vedeti o sestavnih delih kolesa?

Ni vam treba analizirati vsake tehnične komponente na kolesu, vendar lahko nekatere bistveno vplivajo na ceno. Našteli smo najpomembnejše:

Okvir 

Okvir predstavlja srce kolesa, narejen pa je lahko iz kovine (večinoma iz aluminija, včasih iz jekla, le redko pa iz titana) ali iz ogljikovih vlaken. Slednja so absolutno dražja kot kovinska kolesa, saj so precej lahkotnejša ter bolj prilagodljiva dinamiki vaše vožnje. 

Kolesa

Velikost koles je ponavadi odvisna od vrste kolesa, za katero se odločite. Gorski tereni zahtevajo širše pnevmatike (večinoma 29-colske) z globokim profilom za boljši oprijem, medtem ko so cestna in mestna kolesa veliko tanjša in bolj ploska. 

Vzmetenje

Izbirate lahko kolesa s polnim in srednjim vzmetenjem. Polno vzmetenje (prednje in zadnje kolo) pomeni bolj umirjeno vožnjo in možnost, da se vozite po zelo robustnih terenih. Delno vzmetenje (le prednje kolo) še vedno ublaži udarce in sunke, vendar v nekoliko manjši meri. 

Število prestav

Kolesa se razlikujejo glede na število prestav, njihov razpon in razpoložljiva prestavna razmerja. Na splošno ima večina modelov v določeni kategoriji koles podobno prestavljanje. 

Zavore

Poznamo tri vrste zavor: diskaste, v-zavore ter kolutne zavore. Zavore z diski so vedno nudile vrhunsko zavorno moč v vseh pogojih in dandanes prevladujejo na trgu, saj so se stroški izdelave tekom let drastično zmanjšali.

3. korak: Koliko ste pripravljeni vložiti?

Kakovostna kolesa za odrasle lahko kupimo že za 200 do 400 evrov, ločimo pa tri cenovne razrede koles:

200 do 500 evrov: Ponujajo trden kovinski okvir ter osnovno sprednje vzmetenje, širokopogonske prestave (od 7 do 24 prestav) ter diskaste zavore. Najcenejši tipi koles so mestna kolesa.

500 do 1.000 evrov: Nudijo boljše sprednje vzmetenje ali celo polno vzmetenje, hidravlične kolutne zavore na nekaterih modelih, celotna konstrukcija pa je praviloma lahkotnejša. V tem cenovnem razredu najdemo skoraj vse tipe koles. 

1.000 do 2.000 evrov: Premium kolesa so sestavljena iz lažjih aluminijastih ali ogljikovih okvirjev, nudijo boljše vzmetenje ter hidravlične zavore z diski, zaradi absolutne lahkotnosti pa nudijo tudi popoln spoj z vašim telesom. Ker so e-kolesa precej nova iznajdba, večina le-teh sodi v najdražji cenovni razred.

4. korak: Kje kupiti kolo?

Sedaj, ko podrobneje poznate svoje kolesarske potrebe, lahko naprej raziskujete gorska, mestna, cestna, treking oziroma električna kolesa. V Hervisovih prodajalnah vam bodo izkušeni svetovalci z veseljem pomagali do vašega sanjskega kolesa, pri čemer bodo upoštevali tip terena, po katerem najraje kolesarite, vaše telesne potrebe in seveda tudi finančne zmožnosti. Želimo vam zabavno in varno vožnjo!

14 dnevna­ pravica do­ vračila
14 dnevna­ pravica do­ vračila
SSL Zaščita
SSL Zaščita
Click&collect
Click&collect
Pogoji ­ poslovanja
Pogoji ­ poslovanja
 button.backToTop na vrh