skok do vsebin skok do navigacijskega menija

Vzdrževanje kolesa

Ne glede na to, kakšno kolo imate – cestno, gorsko, mestno, treking ali bolj specializirano –, z rednimi občasnimi pregledi in vzdrževanjem lahko občutno podaljšate življenjsko dobo posameznih delov kolesa in s tem svojega priljubljenega prevoznega sredstva v celoti. Da s tem skrbite tudi za lastno varnost, najbrž ni treba poudarjati.

So seveda servisni pregledi, ki jih morate oziroma jih je priporočljivo prepustiti specializiranemu servisu koles, a je precej tudi takih, ki jih lahko – brez pretiranega naprezanja in poglabljanja v skrivnosti posameznih sestavnih delov – opravite sami.

Ob in kmalu po nakupu sta nujna dva pregleda v pooblaščenem servisu: začetni oziroma »nulti« pregled, s katerim preverijo za varnost in brezhibno delovanje kolesa najpomembnejše sestavne dele, npr. nastavijo prestave in zavore, preverijo krmilni ležaj, centrirajo obročnike, nastavijo konuse ipd., po določenem časovnem obdobju oziroma po nekaj sto prevoženih kilometrih pa sledi še en podoben pregled, ki je lahko temelj za morebitno uveljavljanje garancijskih napak.

Letni pregled, ki ga je priporočljivo opraviti po obdobju zunajsezonskega mirovanja kolesa in pred začetkom nove kolesarske sezone, pa je pri nekaterih znamkah v prvih letih od nakupa prav tako obvezen ali vsaj priporočljiv oziroma se zanj odločimo zaradi skrbnosti. Tisti z dovolj tehničnega znanja ga opravijo sami, večina pa ga zaupa strokovnjakom v servisih.

Na kaj moramo biti pri glavnih sestavnih delih še posebej pozorni in kaj morda lahko popravite kar sami? Na kaj moramo biti pozorni že med nakupom kolesa in kaj morda lahko popravite kar sami. 

Verigo na kolesu je treba redno čistiti in oljiti.

Veriga in zobniki

Verigo moramo redno čistiti in občasno naoljiti. Umazanijo, ki se nabere v členih verige in na zobnikih, lahko odstranimo kar fizično s krtačko ali ščetko. Po čiščenju, tudi s čistilnimi sredstvi, verigo obrišemo in po kapljicah skrbno naoljimo, pri čemer obračamo pedala, da se mazivo enakomerneje razporedi.

Ne uporabljajte strojnega olja in razmaščevalcev. Če uporabljate vodoobstojna maziva, je po določeni dobi veriga običajno tako umazana, da je treba razmastiti celoten pogonski sklop in ga ponovno naoljiti. Vsake toliko časa naoljite tudi vijake. Ko kolo sperete z vodo, tudi verigo in zobnike obrišite s suho krpo.

Odvisno sicer od intenzivnosti vožnje, a veriga bi pred menjavo zaradi razvlečenosti morala zdržati 3.000–5.000 prevoženih kilometrov, ob skrbnem vzdrževanju pa še nekaj tisoč kilometrov več. Ko postane razvlečena, je bolje zamenjati verigo kot občutno dražje zobnike.

Zavore

Pogost nadzor nad stanjem zavornih gumic je nujen, še posebej na gorskih kolesih ob pogostih spustih, saj ni nujno, da vas bodo na to, da so iztrošene ali slabo nastavljene, opozorile same s škripanjem.

Pri V-zavorah morajo biti obloge vzporedno z obročem in nanj morajo pritiskati po celotni površini enakomerno. To ni pretirano zahteven poseg, a če si ne upate sami nastavljati razdalje med oblogo in obročem kolesa, ga prepustite strokovnjakom.

Očistite morebitne tujke. Z leti obloge otrdijo in take lahko ogrožajo varno zaviranje, zato jih zamenjajte še pred obrabo. Enako velja tudi za pletenice in bovdne zavore, med katerimi je s staranjem vse več trenja.

Pedala

Očiščena in namazana pedala imate v nekaj minutah, zato se teh lahko lotite sami, še posebej, če vam kdaj zaškripajo. Priporočeno je čiščenje in mazanje dvakrat letno. Običajno jih odprete z imbusom, preverite stanje ležajev – izrabljene enostavno zamenjate – in dodate mazivo, če je notranjost presuha.

Okvir

Tudi z rednim čiščenjem okvirja kolesu podaljšujemo rok trajanja. To lahko naredimo z vodo in navadno milnico, gobico in mehko krpo. Čeprav boste veliko kolesarjev videli svoja kolesa prati kar pod curkom vode, nekateri to odsvetujejo, ker z močnim curkom spiramo tudi mazivo. Odsvetujemo tudi uporabo razmaščevalcev. Tudi po vožnji po mokrem oziroma v dežju kolo očistite, ga osušite oziroma obrišite s krpo in po potrebi podmažite verigo.

Vzdrževati je potrebno vse dele kolesa.

Zračnice

Pred vožnjo preverite, ali so dovolj polne. To pomeni, da naj bo v njih približno 8 barov tlaka. Za to ne potrebujete tlačilke, dovolj je ročni otip. Premalo napolnjene zračnice ne pomenijo le težje vožnje, temveč predvsem hitrejšo obrabo plašča in večjo možnost poškodbe obroča.

Če imata plašča na vašem kolesu znamenja obrabljenosti, ju skrbno preverjajte, da se izognete presenečenjem med vožnjo. Pri menjavi plašča upoštevajte smernik vrtenja. Kakovostni plašči bi sicer morali zdržati več kot 5.000 kilometrov vožnje.

Če opazite ali celo občutite opletanje katerega od koles, je nujno centriranje obročnika, ker sicer tvegate poškodbe obroča in zavor. To brez ustrezne opreme težko naredite v garaži. Lahko pa tam redno preverjate pričvrščenost posameznih vijakov in sestavnih delov kolesa. Pomnite: če kolo ni ustrezno vzdrževano, ne le da vam bo služilo krajši čas, temveč je vožnja z njim lahko tudi nevarna!

14 dnevna­ pravica do­ vračila
14 dnevna­ pravica do­ vračila
SSL Zaščita
SSL Zaščita
Click&collect
Click&collect
Pogoji ­ poslovanja
Pogoji ­ poslovanja
 button.backToTop na vrh